Iklan

Review Buku Kumpulan Cerita Anak Bahasa Sumatra

Konten [Tampil]

 


www.mikromediateknologi.com - Mengenalkan bahasa daerah lewat cerita akan membuat anak-anak menarik untuk mempelajarinya. Seperti dalam buku "Kumpulan Cerita Anak Bahasa Sumatra" ini. Yuk, simak keseruan cerita dengan para penulis yang menyayangi anak-anak.

Kumpulan Cerita Anak Bahasa Sumatra



Semangkuk Pempek untuk Mak

Karya: Tri Rahma Dhini
Di Benteng Kuto Besak, setiap sore Aci melok[ Ikut] Mak berjualan pempek telok[ Telur] besak[ Besar]. Pempek telok besak buatan Mak adalah pempek yang paling lemak[ Enak]. Namun, lah seminggu ini Mak sakit demam. Mak cuman biso terbaring di tempat tidur bae. 


Ketika Mak sakit, Aci belajar bikin pempek telok besak. Aci mengingat bahan-bahan apo bae yang diperlukan untuk membuat pempek telok besak. Dengan duit yang ado di tabungan, Aci membeli ikan giling dan tepung sagu di pasar. Setelah bahan-bahan
lengkap, Aci mulai mencampurkan ikan giling dengan tepung sagu. 


“Tunggu! Apo lagi ye, yang kurang? Ah, garam!” Ternyata Aci belum membubuhkan garam ke dalam adonan. Lalu, adonan diuleni sampe tercampur galo. 


     Adonan pempek la jadi, saatnya Aci memasukkan telok ke dalam adonan pempek. Ketika nak masukkan telok ke dalam adonan, telok meleber[ Lumer] ke mano-mano. Aci panik, sampe akhirnya adonan yang terakhir baru berhasil. Limo pempek telok besak yang berhasil dibikin Aci siap untuk direbus. 


    Lima belas menit berlalu, pempek telok besak bikinan Aci sudah matang. Sebelum pempek telok besak dikasih pada Mak, Aci nyicip pempek bikinannyo. Setelah dicicipi, ternyata pempek telok besak bikinan Aci rasonyo asin, pempeknyo alot dan teloknyo belum matang nian. 

 

Zara Berkunjung ke Rumah Bung Hatta

Karya: Yenni Herwati
Zara adalah anak pertama dari Mandeh Rania dan Ayah Fardan. Zara punyo adiak laki-laki yang masih baumua 2 tahun, Zara kini sikola di TK Pelangi Kota Bukittinggi. Ayah Zara manggaleh karupuak sanjai jo karak kaliang di Pasa Ateh Kota Bukittinggi. Dakek bana samo Jam Gadang nan manjadi kebanggaan Kota Bukittinggi. Ibu Zara karajo di klinik ibu melahirkan di Kota Bukittinggi.


Alah saminggu yang lalu, Zara minta pai jalan-jalan ke Rumah Bung Hatta. Rumah Bung Hatta tepatnya Rumah Kelahiran Bung Hatta, yang sekarang menjadi museum yang bisa dikunjungi siapa saja.  Menjadi tempat bersejarah yang dapat menceritakan masa kecil Bung Hatta. Kawan-kawan di sikola TK Zara alah pai kunjungan samo jo Bu Guru, Zara ndak bisa pai dek waktu itu Zara sadang sakik. Jadi Ayah jo Mandeh bajanji mambaok Zara, hari Jumat siang. Pas pulo Mandeh ndak dinas.


Eket Pun Pisang[ Rakit Pohon Pisang]

Karya: Susi Komilasari
Di bawah pohon berigin tua yang rindang dan dikelillingi tanaman hijau, Fawwaz, Dimas, El, dan Bayu sedang asyik bermalas-malasan. Mereka menghirup oksigen dari pohon tua serta merasakan sejuknya udara yang segar. Empat sahabat itu merasa nyaman berlama-lama di bawah pohon tua. 


Cuaca yang sangat panas siang ini membuat El berkali-kali mengeluh kepanasan dan merasa gerah, sampai keringat tidak henti-hentinya bercucuran. Mungkin karena El bertubuh tambun sehingga membuat suhu tubuhnya semakin meningkat. Sambil mengipas-ngipas badan dengan baju yang dilepasnya sedari tadi,  El membayangkan es lilin yang dijual di depan gerbang sekolah. Es yang sangat dingin dan segar dengan beraneka rasa.


“Wei alang ke baik muk es lilin mamang nak muko gerbang skula ite, cah?” kata El sambil membayangkan tumpukkan es warna-warni.
“Baik nien, El, asaine mis. Uku lak raso vanila, kalau ko?”
“kalau uku raso cokelat.” El menjawab dengan penuh semangat.
“Sudo, sudo, bah Udi menghayal, kalau nien ade nak muko matai uyo, Udi coa bakea nam mukua, cuman nam kemliak bae, masalah ne taci ne coa gen haaaa,” potong Fawwaz membuyarkan khayalan mereka berdua.
“Au weh,” gumam Bayu, “tapi, uku lak nyen, Wat.” Bayu mengepalkan tangannya penuh harap.


Jalak Basayok Singkek

Karya: Sofia Marni
Hari patang manjalang sanjo, Mimi gadih ketek nan rancak bamain di kabun bungo nan rancak. Di kabun bungo banyak ramo-ramo nan tabang manari-nari mancari madu bungo-bungo, buruang-buruan pun tabang kian kumari sambia badendang. Taraso sajuak di hati mancaliak dan manikmati sanjo nan tarang nangko.
Manjalang sanjo ramo-ramo pulang ka sarang maninggakan Mimi di taman nan sadang mananti sanjo datang. Burung-burung ketek ikuik banyanyi meninggakan kabun bungo. Katiko burung-burung tabang maninggakan kabun bungo, tibo-tibo tadanga suaro “blum”, ado nan jatuah ndak jauh dari tampek Mimi duduak.
“Ondeh mande anak burung, ibo bana mancaliaknyo,” kato Mimi katiko mancaliak anak burung jalak nan baru pandai tabang jatuah dakek kakinyo.
Mimi mamunguik burung jalak ketek tu, mambelai dan manggosok-gosok kapalonyo. Mimi bakato, “Malang nasibnyo si jalak ketek nangko. Jatuah ditinggakan sanak sudaronyo.” Ibo bana denai mancaliak. Akhianyo Mimi mambao anak buruang jalak ketek nantun pulang ka rumah.
Sasampainyo Mimi jo si burung jalak ketek tadi, Mimi mancari sangka buruang nan pernah dibalinyo babarapo wakatu nan lalu. Jalak ketek nan malang tu dilatakkan Mimi dalam sangko nantu. Mimi sangaiklah sayang ka jalak ketek tu. Luko di kaki jalak karano jatuah diubek dan dibaluik Mimi, supayo capek cegak. Ndak lupo Mimi maagiah makan sarato minum untuk jalak ketek, nan kini lah manjadi kawan Mimi.  


Puti Bungsu jo Biji Jaguang

Karya: Yusni Yurda.S.Pd

Zaman dahulu kala di sabuah karajaan, hiduiklah saurang rajo nan sangaik baiak bijaksano karakyatnyo nan banamo Rajo Aji Diangkek. Rajo jo ratunyo sangaik dicintoi jo dihormati rakyatnyo, karana rajonya sangaik pulo mancintoi jo manyayangi rakyatnyo.


Rajo jo Ratu mampunyoi tujuah urang anak gadih, katujuah urang anak gadih Rajo bawajah cantik dan molek. Rajo manamoi anak gadih nan paling bungsuko Puti Bungsu. Parangai Puti Bungsu sangai babeda jo uninyo nan baranam. Kaanam uninyo basipaik sombong jo angkuah pantang kalintehan dan salalu maraso paliang rancak, paliak kayo, jo suko manyakiti hati urang lain.


Maliek Puti Bungsu disanjuang jo disayangi den banyak urang uni-uni dari Puti Bungsu indak sanang hati maliek andiaknyo, mako dicari-carilah supayo Puti Bungsu bisa kalua dari istana.
Pado suatu hari adolah rajo dari subarang andak mancari istri yang banamo Imbang Jayo. Dek mandanga Rajo Aji di karajaan sabalah punyo anak gadih rancak-rancak, mako Rajo Imbang Jayo nio manjadikan salah surang dari anak gadih Rajo Aji jadi istri. Mako dipinanglah salah surang dari katujuh anak gadih Rajo Aji, uni-uni dari Puti Bungsu tahu sipaik dari Rajo Imbang Jayo indak elok nan suko punyo istri banyak dan maaniayo istri. 


Uni-uni Puti Bungsu bamunpakai untuk mamintak ka ayahnyo supayo nan jadi istri Imbang jayo adolah Puti Bungsu. Supayo Puti Bungsu indak disanjuang jo disayangi lain dek masyarakaik karajaan dan saudaro Puti Bungsu ndak maraso tasaingi lai dan bisa babuek sakandak hati.


Jo ibo hati, akhirnyo Rajo Aji malapeh Puti Bungsu manjadi permaisuri dari Rajo Imbang Jayo dan dibawolah Puti Bungsu ka Karajaan Subarang tampek Rajo Imbang Jayo. Kaanam saudaro Puti Bungsu sangai sanang karano lah bisa manyingkirkan Puti.


Indak lama masonyo Puti Bungsu jadi permaisuri Rajo Imbang Jayo, sipaik buruak Imbang Jayo mulai tampak. Iyo acok manyakiti hati dan perasaan Puti Bungsu. Imbang Jayo mancari gadih lain untuak jadi istri. Indak hanyo ciek, tetapi babarapo urang gadih nan dijadikan istri oleh beliau, sadangkan Puti Bungsu sadang hamil anak beliau.


Karano hasutan dari para istri mudo dan urang-urang nan hasat jo dangki ka Puti Bungsu, mako Putri Bungsu dibuang ka dalam rimbo. Dalam pambuangan ka rimbo, Puti Bungsu dikawani dek Mandeh Rubiah, dikamehilah barang-barang nan kadibawo untuk baka di dalam rimbo barupo makanan dan baju sagalo kaparaluan untuk bisa batahan hiduik. Sabalun barangkek dianta dek para dubalang ka dalam rimbo, Puti Bungsu Mintak ka Mandeh Rubiah untuak mancarian bijo jaguang nanlah bisa ditanam.



Kumpulan Cerita Anak Bahasa Sumatra


Alah saminggu yang lalu, Zara minta pai jalan-jalan ke Rumah Bung Hatta. Rumah Bung Hatta tepatnya Rumah Kelahiran Bung Hatta, yang sekarang menjadi museum yang bisa dikunjungi siapa saja. Menjadi tempat bersejarah yang dapat menceritakan masa kecil Bung Hatta. Kawan-kawan di sikola TK Zara alah pai kunjungan samo jo Bu Guru, Zara ndak bisa pai dek waktu itu Zara sadang sakik. Jadi Ayah jo Mandeh bajanji mambaok Zara, hari Jumat siang. Pas pulo Mandeh ndak dinas.

***
“Coa buliak wi o ba, El. Ko harus ikhlas nulung tun tuai nu. Ko kan anak gi paling tuai, asuak nu masiak titik, siapi igai gi tnulung kalau coa ko.” Begitulah nasihat Fawwaz sambil menepuk-nepuk punggung El.
“Au gih, ko benea pulo,” jawab El sadar.

Baca kisah seru lainnya di buku “Kumpulan Cerita Anak Bahasa Sumatra”.


Sofia Marni   |    Tri Rahma Dhini,
Yenni Herwati   |  Susi Komilasari |  Yusni Yurda


Untuk pemesanan bisa kontak Penerbit Mikro Media Teknologi, No. WhatsApp 0813-1083-2071


Salam Inspirasi

Subscribe Our Newsletter

Related Posts

Buka Komentar
Tutup Komentar

Posting Komentar

klan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel